måndag, februari 20, 2012

Goder morgon, goder morgon...

Måndag. Ny träningsvecka, för mig betyder det alltid ett hopp upp på vågen. Lite av gammal vana, och lite för att se vad jag har att arbeta med. 57,8 kg visade den idag. Jag har lite svårt att förstå viktklubb till exempel, dom har ju ett program för att gå ner i vikt. Och sedan ett för att hålla vikten, eftersom det är då "den riktiga kampen startar". Jag kan snarare måsta slå in bromsarna, eftersom det inte finns en enda rimlig anledning till att rasa i vikt. Det tackar jag träningen för - den gör att jag inte behöver oroa mig för sådant.

Träningsveckan:

Måndag: armhävningsutmaningen + snabb-kvälls-träning-Biceps.
Tisdag: Snabb-kvälls-träning-triceps.
Onsdag: Löpning (minst 5 km) + combat + armhävningsutmaningen. Kanske s-k-t-benböj.
Torsdag: Bodypump + spinning. S-k-t: Bröst.
Fredag: Armhävningsutmaningen + S-k-t: axlar.
Lördag: Godishävning, annars vila.
Söndag: Spinning + combat, S-k-t: Biceps.

Hur ser era träningsveckor ut?

4 kommentarer:

enbitavlivet sa...

Hahah, godishävning! Kanske skulle nämnt alkoholhävning på fredag... ;D

Sara sa...

Haha! Rent generellt brukar jag vara bättre på att trå godis, än att dricka alkohol :)

Anonym sa...

För tre timmar sedan kämpade jag mig igenom träningslänken med Jillian som du lagt upp, benen är fortfarande alldeles skakiga, skön känsla!! Nästan så jag längtar till imorgon då jag ska köra den igen!

enbitavlivet sa...

21 + 25 + 21 + 21 + 32, done! Men alltså... daaaamn vad det är svårt, sista 3 var ENBART vilja för min del, helt skakig i armarna! Blir nästan lite skraj för kommande dagar... O.o