fredag, februari 17, 2012

Svar på kommentar!

Jag kan ju bara tänka mig in i att det är tre gånger så svårt! Om jag ska utgå från mig själv - så är det värt det. Visst, det är trist att förlora dyrbar tid med Lillskrutt - men tiden vi har blir mycket bättre. När han håller ut en förpackning med potatismjöl i köket och gör miljarder små fotspår, så kan jag skratta åt det. Om jag fått träna. Det ger mig ett gudomligt tålamod - och jag vet att det är därför, för på tisdagar tryter det - och då har jag inte tränat på någon dag!

Det är värt det!

Jag och Dinos pappa är i allra högsta grad tillsammans, men han jobbar ständig eftermiddag - vilket gör att på veckorna brukar jag skaffa skötning. Som tur är har jag snälla svärföräldrar! Fredagar och söndagar brukar han passa!

Men dessutom är ju min fina sambo i allra högsta grad seriöst tränande, vilket gör att det blir många träningspass och många arbetspass att jonglera. Men det är värt det!

Lycka till med din träning, du kan så mycket mer än du tror!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det du anonym inte ska glömma är att det finns enkla sätt att klämma in träning hemma även med tre barn. Jag älskar till exempel Zumba och det går lika bra att köra hemma framför teven och då slipper jag att nån ser hur fantastisk orytmisk jag är. Det finns även en väldigt bra styrketräningssite http://www.styrkeprogrammet.se/ om du vill hitta träningsprogram med styrketräning med eller utan vikter.

Anonym sa...

"Fredagar och söndagar brukar han passa! " ????

Nämen vänta nu, är Dinos pappa en barnvakt eller en pappa???

Sara sa...

Haha! Sant :) Lite dåligt formulerat av mig, men sedan blir det lite så det är. Tyvärr. Fast när jag tidigare skrev att "det kan vara svårt att hitta tid för att man måste hitta barnvakt" så tänkte jag främst på kvällarna när jag faktiskt måste hitta barnvakt...alltså en riktig en :) Fast i slutändan måste ju någon vara med vår underbara son, där hjälps vi ju åt för att båda kunna fara och träna. Men du vet, point taken ;)