måndag, februari 20, 2012

En mysig dag!

För er som inte följde den här bloggen innan den vart en renodlad träningsblogg, så måste jag erkänna att ordet "mysigt" missbrukades ganska frekvent. Ja, men vad ska jag göra?! Jag har ju ett ganska mysigt liv!

Idag har vi i alla fall varit upp till stan, ätit pizza med min vän Marie och hennes två barn. Egentligen skulle vi fika, men det ville sig inte så - men på vägen hem var jag så himla fikasugen att det vart att stanna på Stigs. Varsin chokladboll, mums! Sedan kom vi hem, och jag sprang ner i källaren för att starta en brasa - när jag kom upp låg Dino i soffan och åt popcorn. What? Han hade hittat en påse som legat i skafferiet sedan urminnes tider. Han gillar mat min son, och jag med numera. Mammas hjärta.

Jag och mat har länge haft en krånglig relation. Därför känns det underbart nu att vi har en sådan bra och okomplicerad relation. Maten ger mig energi, och det är som bränsle för mig. Tänk dig att du har en bil, och en massa roliga ställen att fara till - du tankar den, och är redo. Så funkar det, jag tänker bara "vilken rolig aktivitet ska jag använda det här bränslet på"?

2 kommentarer:

Elin sa...

Lillprinsen!! Bra intiativ tycker jag när man går och letar åt godsakerna själv!!

Unknown sa...

Söt!