måndag, februari 27, 2012

För er som följt bloggen ett tag.

Ni börjar ju känna till att jag länge letat efter det där proteinet som faktiskt smakar gott. Därför tyckte jag att jag var smart, när jag kom på att man kunde göra maränger med stevia. Stevia är ett sötningsmedel som är naturligt, och utvinns ur en växt som heter...Stevia kanske? Det innehåller inga kolhydrater att tala om, och planen var att det kanske kunde bli ett gott nyttigt efter-träningen-snack. Äggvita är ju naturligt proteinrikt!

Men. Det vart inte riktigt som planerat, dels smakar dom inte gott. Sen har jag slösat bort typ sex ägg nu. Och dessutom slutade dom vara hårda och vart istället fluffiga...som en stressboll.

Så, vi förklarar detta misslyckat - sparar dom tills dess vi behöver förpacka något ömtåligt. Det tror jag dom kan vara bra till.

Inga kommentarer: