tisdag, februari 14, 2012

I paketet från Gymgrossisten...

...fanns det (förutom pudding och en massa c-vitamin) en påse proteinpulver, whey-80. Protein kan antingen smaka hästbajs eller mumma, ofta har det ganska mycket att göra med hur mycket det kostar. Star nutrions protein är både prisvärt och gott. Choklad vart det denna gång, och det ger mig flashbacks av att sitta på baksidan i solen, mitt i sommaren, i svettiga träningskläder och smutta på en proteinshake.



Med i paketet fanns det även en platta Celsius. Ett dyrt nöje, men ibland räddningen för en tränande småbarnsmorsa. (Jag minns en gång när jag handlade en på Friskvårds och instruktören frågade om den. "Den tar bort ursäkter" ropade jag till honom samtidigt som jag sprang uppför trappen.)
Ni vet dom där gångerna när man inte ids fara. Egentligen. Då tar jag en Celsius, och sedan ids jag.

Den marknadsförs som den "kaloribrännande" drycken, att man förbränner 100 kcal bara genom att dricka den. Det är ju inte riktigt sant - dricker du den, utan att göra något så får du i dig 10 kcal. Dricker du den och tränar så ökar du din förbränning och förbränner mer. Jag tror inte bara att det har med det att göra, för jag vet att jag orkar MER med en sådan här i kroppen. Jag blir pigg, och får inte lika mycket mjölksyra när jag gör kondtitionskrävande träning. 


Fråga gärna, väldigt gärna - hemskt mycket gärna!

Inga kommentarer: