onsdag, februari 01, 2012

Varför jag tränar.


Jag tänker inte hymla med att det startade för att jag ville gå ner i vikt. Och för att jag var less på att bli andfådd av att gå i en ynka trappa. Jag har säkert startat så en miljard gånger. Sedan en lång tid tillbaka tränar jag av en anledning, och bara en, och den stavas: njutning.

Jag är en livsnjutare. Och jag njuter av att träna. Jag älskar känslan i kroppen under ett pass, och efter ett pass. Jag älskar att känna mig stark och snabb. Det är en njutning i livet. Jag njuter även av att äta, god mat och godsaker. Godis på lördagar, gofika på cafe och popcorn med smält smör till lördagsfilmen. Mina två njutningar i livet möjliggör varandra. All denna underbara, fantastiska träning gör så att jag kan njuta av alla dessa underbara godsaker i livet.

I perfekt balans...





Okej. Det kommer aldrig bli mer avklätt här. Såvitt jag vet. Det kan ju komma en medelålderskris längre fram i livet, och gudarna vet vad jag tar mig till då.

5 kommentarer:

Pia på jobbet sa...

Söta Sara! Jag så sjukt imponerad av din otroliga bedrift! WOW så snygg kropp du fått (eller fått å fått, kämpat dig till förstås)! Jag förstår att du mår som en (krigar)prinsessa! KRAM!

Sara sa...

Så snäll du är fina Pia! Det här har verkligen varit den roligaste resan jag gjort i mitt liv :) Och så otroligt mycket spännande du har framför dig! Du kommer bli saknad på BE... KRAM!

Tobbe (din fd arbetskamrat som via fejjan håller koll) sa...

Shit! Bra jobbat tjejen! Hur och vad äter du på veckorna? Har du nåt speciellt träningsschema? Jag ligger i med träningen och försöker äta rätt, men känner att jag behöver lite inspiration. Berätta!

Santa sa...

Du är verkligen grym , Sara!! Helt otroligt att det verkligen går att totalrenovera kroppshyddan :) du vet, man tänker.. naa, men jag kan nog inte bli sådär fit :P ser fram emot dina inspirationsinlägg :) skulle du inte kunna lägga upp nå slags vecko; mat&träningsscheman. Jag skulle lätt haka på!!

Jessica Baban sa...

Ojoj Sara, den där kroppen kommer jag aldrig att uppnå, men det är grymt imponerande!