onsdag, februari 29, 2012

God morgon!

Här avnjuter vi den med en kopp te och leverpastejmackor. Och det är onsdag, det är inte en dag för tidigt. Jag behöver onsdag idag.

Visste ni förresten att det krävs att man förbränner 700 kcal för att förlora 100 gram fett. Det är alltså inte 100/100 som vissa tror. Inlägget igår vart ju - newsflash - misstolkat. När jag satt med pekaren över "publicera"-knappen så ville jag inte trycka. MEN. Jag ville visa - om det så bara var för en - att det går att göra en 180 både med kroppen och med huvudet. Kanske skulle en vilsen själ läsa, känna igen sig, och sluta med dumheterna. Tyvärr fick det lite motsatt effekt, folk som läste och tänkte "jamen just ja, nog förstod jag att det där inte gick rätt till".

Innan jag vart gravid åt jag ALLT som det stod viktminskning på. Min kropp mådde verkligen inte bra, och oavsett om jag hade hittat ett mirakelpiller som fungerat - så hade det inte hjälpt, för felet satt i huvudet. Och fastän min kropp var under ständig belägring, var det aaaaldrig någon som oroade sig.

Så...för att gå ner 30 kilo så måste man i runda slängar förbränna 210 000 kcal. (Och då är det inte ens medräknat allt svett det kräver att bygga muskler!) Jag har älskat varenda sekund på resan, och fick jag göra om den igen - skulle jag det. Så att tillskriva min viktnedgång, till det faktum att jag hade ätstörda tankar när jag var ung. Det är inte bara oförskämt...det...det...det går jag fan inte med på! Ba så ni vet liksom.

Så, nu kör vi dansen tillsammans! Bodycombatonsdag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka sjukt snygga muggar!!!

Sara sa...

Roligt att du tycker det, det var en julklapp - så jag kan inte ens säga vart dom kommer ifrån, tyvärr :(