tisdag, februari 07, 2012

Min favvo.

Det är armhävningar, surprise surprise. Jag gillar armhävningar för att man tränar så stora delar av kroppen.

Armar, bröst och hela din core (det vill säga mage och rygg). Armhävningar är ju i princip en planka, fast rörlig. Dessutom är det en övning man kan variera i all oändlighet. Man kan göra få, eller jättejättemånga. Man kan ha en hand på en pall eller nedersta trappsteget. Man kan göra dom på tå eller knä, fast jag tycker tå är respekt och som en favorit-instruktör skulle ha sagt "börja alltid på tå, ner tar man sig alltid!".

Därför är jag lite sugen att testa det här:

http://www.100armhavningar.se/

Om 7 veckor ska man kunna göra 100 armhävningar, utan vila. Jag gillar det, men den stora frågan är - är det någon som hakar på? (och man behöver inte göra dom på tå, man kan fortfarande välja ett sätt som under utmaningsinlägget sådeså!)

2 kommentarer:

Zandra sa...

Jag ska vara med! Värsta bra utmaningen!

Anonym sa...

Jag med! Skitkul, dock är jag fruktansvärt otränad och hatar armhävningar men detta gör det kul!! / en annan friskvårdsnörd