torsdag, februari 16, 2012

Jag har en till plan.

Som småbarnsmamma har man ju inte direkt asmycket tid. Snarare åt andra hållet. Därför har jag utarbetat en plan. Varje kväll tänkte jag ta en muskelgrupp, och pinpointa den. Jag tänker tungt och få repetitioner - allt för att vara tidseffektiv. Igår vart det axlar. Idag biceps. Imorgon triceps. Kanske ben någon dag. Vader? Vem vet?
Sedan blandar jag upp det med lite magövningar, och armhävningsutmaningen mellan repsen.

Idag i alla fall - armhävningsutmaningen som uppvärmning. Sedan riktigt långsamma bicepscurl 3x15 - med 8 kg (en arm i taget, och jag vet att det inte var så värst tungt - men för dagsformen var det mer än nog!)

Jag tror att det kommer bli en bra plan.

"Åh nej!" tänker ni "ännu fler usla mobilbilder"... Till mitt försvar hade jag laddat med finkameran (systemkameran) men inte laddat batteriet till den. Bummer.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, det e ju lite magiskt vad som kan dölja sig under "en massa annat"... Du inspirerar!! I morgon ska jag fasen ta mig iväg på mammacore!! Kram!/Pia

Sara sa...

Det är ju precis lika inspirerande att höra tillbaks! :) mammacore kommer ju alltid ha ett särskilt ställe i mitt träningshjärta - det var där grunden lades :) Och det är så mysigt med alla bebisar! Hejja dig, fina Pia!

Anonym sa...

För en med tre små barn är det inte så lätt (läs omöjligt) att komma sig iväg på gym. Men på nåt sätt måste jag ju komma mig i form och bli av med en sisådär 20 kg... Vill ju bara att det ska ske NU!!! ;)

Du skrev att det inte var så lätt att hitta barnvakt till lillen, är du separerad från pappan?

Emma å Vip sa...

Tycker det är så härligt att vara in å läsa din blogg.. å vilken resa du gjort.. nu minsann är det min tur.. =)Å ser fram emot att mötas runt elljusspåret i sommar..! :D

Å behöver du barnvakt nån gång är de ju bara du hojtar till.. kan mer än gärna hjälpa till nån gång..

Sara sa...

Så gullig du är :) Det ska bli så roligt att följa din resa med - det är nästan lika kul som att göra den själv! :) Du vet att jag alltid finns här för pepp, säg bara till!