torsdag, januari 27, 2011

Bara fyra dagar in i denna lista, byter jag på ordningen. Torsdagar är våra handlardagar.

Vilket betyder att vi har i princip inget ätbart hemma.I vanliga fall gör jag fina mackor, grovt bröd och några goda grönsaker på. Och avnjuter detta med en kopp the. Imorse hade vi inget bröd. Inga grönsaker. Vi hade smör, och en mycket tvivelaktig förpackning med skinka som jag tror passerat bäst före-datumet. Så frukosten vart ett lite mindre tvivelaktigt pitabröd som var över från en middag...förra veckan!? Detta avnjöts med ett glas Ramlösa. Mmmm. (Hör jag hur snålvattnet börjar rinna hos några av er...?)

Alla andra dagar så är mat, just mat. På torsdagar är mat bara bränsle.

Jag ska möblera om listan ikväll, när Dino sussar.


Idag ska vi:
  • Fika med mammagruppen. En chokladboll tänker jag drista mig till.
  • Handla. Annars kan ni nog inte räkna med ett matinlägg, någon dag snart heller.
  • Hem. Kanske köpa med oss något att äta. Slänga oss i soffan - och mysa.

Inga kommentarer: