måndag, januari 03, 2011

Ibland, men inte särskilt ofta, får jag såna där ljusa ideér.

Ikväll fick jag även, efter att ha grubblat lite över försäkringskassan. Deras system verkar inte funka sådär hejdundrans bra, eller? Ja. Jag ska inte klaga, vi har fått lite för mycket dagar utbetalt. Så, för att dagarna ska räcka med marginal blir det att hålla lite extra i pengapungen ett tag. Jag funderade över vad som var viktigt för mig, och kom fram till följande.

Att Dino har allt han behöver, utan kompromisser.

Att vi kan göra något litet extra någon enstaka gång. Typ hyra en film, eller gå på bio.

Träna.

Det första är ju självklart, och det kommer det alltid finnas pengar till. Det andra är ju struntsummor egentligen. Men det tredje, det är en dyr sak att unna sig - även om den är viktig. Då kom jag på alla kläder jag har i kassar nere i källaren, kläder jag kunnat ha tidigare - men under tiden jag gått ner i vikt har dom slutat passa. Så lösningen är lika magnifik som enkel, i samma takt som jag växer ur kläder - sätter jag ut dom på Tradera. Och för dom pengarna köper jag ett nytt träningskort när jag behöver det. Då betalar ju som träningen för sig själv.

Det här faller i alla fall under kategori nummer 1, Dinos nya outfit:


Kan tyckas onödigt, men pajken har bara smullit till och vuxit som en annan giraff på sistonde. Hans bodys i 74 sitter som korvskinn, och byxorna sitter som leggings. Dom där jeansen, med den där praktiska "smisk-måltavlan" är i storlek 86. Passande. (Ida! Nu har du ju sett dom! Smart va?) Men. Nu har han kläderna han behöver...

2 kommentarer:

Anonym sa...

86 oj:) lilleman kör på 68 :) nån body 56:) sen en del 74 men de är ju stort:)

kraam frida (www.shooooo.blogg.se)

Anonym sa...

hahaha oki;) sist va han 69,5 lång och vägde 7900g, dino då?;)

kraam frida (www.shooooo.blogg.se)