torsdag, januari 13, 2011

Behövde bara en sista sak för att slutföra dagens kreativa prestation.

Ramarna hade jag lämnat i bilen. Bilen. Bilen. Bilen. Som varit min trogna följeslagare (eller om jag varit dess. Jag vet inte. Det har varit svårt att veta vem som fört vem.) Min blipp-blipp grej har slutat funka - men vad gör det. Jag äger dig, du är min och jag har en nyckel. Tydligen bestämde sig bilen för att göra uppror. Klockan 23.19 - en torsdagkväll - bestämmer den sig för att slå igång larmet.

Det känns som att min trogna följeslagare har stuckit en kniv i ryggen på mig?


Undrar om det är för att vi kallat den för hyndan i alla dessa år? (Det var ju bara på skämt. Tough love, du vet.)

Hyndan på en sommaräng, i somras. Undrar om den kan ha treårs-trotsen?

1 kommentar:

emma sa...

Åh, tack tack! Och precis som du anade, är det huset i sjön. (därav min väldigt fyndiga bloggadress som ingen riktigt förstår sig på :P)