onsdag, januari 26, 2011

På Leos finns inga vuxenbekymmer!

En timma spenderade vi på Leos, och det roliga är - han är så lugn och timid där. Som att han är rädd att ha sönder något!
Väl hemma öppnade vi posten, och fann först räkningen för bilförsäkringen en halvvår framåt. Skoj. Nja. Nästa brev innehöll en påminnelse om att vi måste besikta bilen snart. Och dessutom är jag tvungen att fylla på mitt träningskort på något sätt ikväll. Jag vet inte hur det där låter i era öron, men i mina hörs det ett litet sus. Som om en massa sedlar flög ut ur fönstret på små vingar. Swisch. Swisch.
Och det är nästan så att jag vill tillbaka till Leos, och leka. För där finns som inga bekymmer. Inga vuxenbekymmer i alla fall.

(Ja. Jag vet att det står "gratis" men, jag är mer fundersam över att vi kommer att måsta byta vindrutan. Den har en spricka lika lång som...ja, som vindrutan. Swisch. Swisch.)

2 kommentarer:

mamsen sa...

Får ju också ett sånt brev varje år men har aldrig utnyttjat det. Men du skulle kanske göra det så får du ju veta om du måste byta rutan. Och det är ju gratis väl? Har du dyr försäkring kanske jag kan tipsa om Dina försäkringar som är billigare än dom flesta.
Ja lite tankar vart det.
Hörs snart
Kramar från mamma

Rammi sa...

Jäkla bilar ;)
Jag vet precis hur det känns.