torsdag, januari 06, 2011

Om 50 minuter bär det iväg!

Ett två timmars pass på friskvårds. Och jag vet att jag kommer att backa ut bilen från uppfarten, och tänka: "Aaaaaaah". Dryga tre timmar, med bara mig själv. Bara Sara. Så skönt. Och tyst, förutom en massa härlig musik - och stånkande på friskvårds (på spinningpasset sist var det en kille som lät som om han födde. Sidospår.)
Sedan efter två timmar kommer jag längta efter att vara Mamma Sara. Längta hem till David och min lilla guldklimp. Längta efter att pussa upp guldklimpen, för hundrade gången...innan middagen.

För när man är ifrån varandra, även bara för en kort stund, så får man en djupare insikt om allt man har. Man saknar varandra lite, och det är banne mig nyttigt! (Jag kommer nog till och med att sakna bajsblöjorna.)



(En myskväll innan jul, med Ernst på tv:n)

Inga kommentarer: