fredag, januari 28, 2011

Dag fem - vad tusan är kärlek?

(Jag älskar makrill i tomatsås på knäckebrödsmacka - det är kärlek det! Dock har David förbjudit mig att äta det, eftersom att det luktar så illa - det är lite bristande kärlek kan jag tycka. Nä. Skämt åsido.)


Jag älskar jordgubbar. Och bodycombat. Och min cykel. Och lördagsgodis. Min tvättmaskin och diskmaskin. En god bok. Jag älskar skämt. Och jag älskar Top Model-måndagar. Och subway. Jag älskar Counting Crows och Metallica och Bandit Rock 106,7. Jag älskar vårat hus. Och våran hynda till bil. Jag älskar lata dagar på sommaren och myskvällar på vintern. Jag älskar Ernst och hans fötter.

Men trots att jag på något plan älskar allt det där. Så är dom inte särskilt betydelsefulla - världen kommer alltid att fortsätta snurra även om något av det där försvann.
Följande är kärlek för mig. Följande skulle kunna få min värld att stanna. Följande är så betydelsefullt att jag skulle kunna gå ett varv runt jorden, genom eld eller ta en kula. Det är kärlek det.

(Ja. Och lördagsgodis förstås. Who am I kidding?)

1 kommentar:

Sarah sa...

Mysiga bilder!

Såg din kommentar, och jag har minsann tänkt att vi säkert lyckas stöta ihop på något pass framöver, inatt tänkte jag t.ex. stanna uppe och snabbt som ögat boka en plats till bodycombaten på onsdag!! Det verkar vara eftertraktat, så man får ligga i! Haha :p