lördag, januari 29, 2011

Och där tyckte jag att jag var smart.

Jag och Ida står på Cubus, och jag jämför ett par pojkbyxor i storlek 86 och 92.
Jag: Jag har ju just lärt mig att storleken är densamma som längden i centimer.(lite stolt säger jag det).
Ida: Men visste du inte det?!
Jag: Nä. (Gjorde alla det?)
Ida: Men du kopplade aldrig, till exempel att barn som har 150 i storlek är runt 150 långa?
Jag: (Känner mig lite idiotförklarad...) Nä. (samtidigt som jag försöker gömma bakom ett par byxor...) Men vadå, om du har storlek 32 är ju du inte 32 cm lång ju!
Ida: (ger mig blicken. Smart säger den.)


Det förklarar ju varför det var korvstoppning på BB när vi försökte få på han sin I Love Dad-body i storlek 50! (Han var 55 när han föddes...)

1 kommentar:

ida sa...

Haha men vet du vad, det var bara så gulligt! Nån gång måste ju jag få vara smart och ge blicken;-) du är ju bäst!