tisdag, januari 04, 2011

Kan inte låta bli att tycka att BVC är lite tomtiga.

(Jag försöker ringa försäkringskassan. Multitasking ni vet. Det går inte så värst bra... "Du har plats 273 i kön." "Du har plats 253 i kön" "Du har plats 244 i kön" "Du har plats 251 i kön". What! Vad hände där! Så, då la jag ner det för nu.)

Vi har varit på BVC på morgonen, Dino fick göra hörseltestet och det gick bara bra. Hon undrade om Dino kunde sitta, vilket han tyckte var lite fjantigt. Så han visade att han kunde sitta, krypa och ställa sig mot mamma sin. Han vägde i alla fall 10260 gram och var 74 cm lång.

Mot slutet fick vi en plansch man tydligen brukar dela ut vid den här åldern. Hon visade och förklarade. För att säga något vänligt, eftersom jag misstänker att jag förmodligen inte kommer rama in den och hänga den i vardagsrummet, och visa min tacksamhet - så sa jag att det var ju fiffigt med dom små rutorna som visade vad man skulle göra om olyckan skulle ske. Då spände hon blicken i mig och sa: "Dom ska man aldrig behöva använda!". Okej...det förstår jag. Jag ville ju mest bara säga något snällt om planschen!

För han får ju ofta krypa omkring på golvet och leka med cement, kaustiksoda och snigelgift. Obevakat givetvis.

1 kommentar:

Unknown sa...

Tur det inte är jag som ska dit med henne om en månad. Vad ska vi med en plansch till? Blir man mer vaksam av den? Hon är ju bara så... tjollrig!