torsdag, januari 20, 2011

Jädra elgigantensäljare, jag ska ta reda på vart din postlåda bor.

David fick ju en inspelningsbar DVD av oss i födelsedagspresent, en fin tanke - förutom att vi inte får den till att fungera. För det första är inte bruksanvisningen skriven på svenska. Fast det står att det ska vara svenska, och det ser svenskt ut - men, det är omöjligt att förstå. Och igår - efter två dagars huvudbry hadevi äntligen kopplat ganska så rätt, men då förstod vi att vår antennkabel har fel kontakt. Jag far till elgiganten, förklarar problemet - och han visar mig en kontakt. Är det svårt, frågar jag? Nä, svarar han. Bara att skala av, och sedan skruva fast kabeln.

Så då gör jag det. Och sedan funkar inget längre. Det går varken se tv genom boxen eller dvdn. Så, då börjar jag läsa lite på internet - och då verkar det inte alls så lätt längre. Det ska skalas 5 millimeter av ett hölje. Sedan ska ett annat vikas ner, men bara skalas 3 mm. Och sedan får man för guds skull inte skruva för hårt, för då blir det kortslutning.

Ja. Men tack för den hjälpen, Elgiganten.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Var det kabeln till antennen?

Anolyon sa...

Vill du ha hjälp?

Sara sa...

Agneta - det kabeln till parabolen, på ritningen så ser det ut som att den ska in i "antenn in" på DVD:n. Men, det blir ju tokigt. Ett tag testade vi att koppla in den i boxen, på "sat in" och sedan med en antennkabel, från "ant ut". Men, med lite eftertanke fattar ju till och med jag att det blir knäppt. Nä. Nu blir det att ringa, imorgon.

Carin - Nej tack, men jag vill ha säljarens huvud på ett fat. Kan du ordna det?