torsdag, januari 27, 2011

Dag fyra, fast egentligen dag, tio. Det här har jag på mig idag.

Jag bytte dagar. Bara sådär. Busigt va? Men, mest gjorde jag det för att torsdagar och lördagar är dom enda dagar jag inte varvar mjukisbyxor med pyjamasbyxor.

Idag fick jag på en riktig Sara-outfit. Det är inte alla dagar det blir. Skulle ha haft något runt halsen, då hade det varit perfa. Ja. I alla fall. Idag hade jag på mig ett vitt linne, och en grå, rosa, och vit rutig skjorta. Mina jättebaggy, jättetrasiga HM-jeans. (den här outfiten skulle nog inte ha varit min farmors stoltaste ögonblick. Hon var inget fan av trasiga kläder...) Nedhasade. Mina fina puma-skor, fick klä fossingarna. I smyckesväg hade jag mitt fina Dino-halsband jag fick av Ida i julklapp. Mitt halsband jag fick av David vår första jul. Och armbandet som Ida glömde här före jul. Jag glömmer alltid bort att lämna det, och hon glömmer bort att nämna det. Sedan använder jag det emellanåt - eftersom det är så förbaskat snyggt.

Nu skulle jag visa er med en bild. För vad är väl ett outfitsinlägg utan bild? Men vet ni vad? Att när vi kom hem, lite senare än vanligt, så fick Dino en sen middag. Kalops vart det idag. Och bara en stund efter pressade han lite gröt. Sedan vart han lite mammasjuk, och ville kramas lite. Men, bara lite - för sedan såg han mammas halsband, och då ville han tugga på det. Så Dino böjer sig fram för att få tag på smycket, och någonstans där blir pressen på hans mage för stor. Den är för full helt enkelt. Han fyller mammas urringning med kalops och gröt. Hela bh:n, och allt. Och det där vita linnet? Inte så vitt längre.

Så. Det här har jag på mig idag? Mjukisbyxor. Punkt.

(Men det var en snygg outfit. Så länge den varade. Jag ska visa er sedan...)

Inga kommentarer: