måndag, januari 17, 2011

David tyckte jag var en underbar flickvän igår, när jag tvingade honom att vänta in sista minutrarna innan han vart 28.

Fastän han kanske ville sova. Bara lite. Och sedan höll jag ett litet tal. Men till mitt försvar var det verkligen ett litet tal. Ja, sådan är jag. 50% charmerande. 50% irriterande.

Så grattis min underbara sambo, och Dinos underbara Pappa! Du är fortfarande ung...eller ja...inte lika ung som jag. Men ganska ung.


Nu har jag ett litet dilemma. Jag vet (att vara tillsammans i 6 år gör sådant!) att David inte kommer att kolla bloggen innan han ska och jobba idag. Jag misstänker att David är lite lur på vad han ska få, vilket är jättetråkigt. Nu skulle jag vilja få honom att tappa spåret. Jag funderar på att slå in något åt honom, som han redan har. Presenten kan han ändå inte få förrän han kommer hem ikväll, för den hade blivit försenad. Jag ger honom hans plånbok, inslagen. Drar en snyfthistoria om att vi inte hade råd med mer - och sedan får han en fantastisk present när han kommer hem? Vad tror ni, kan det funka?


Inga kommentarer: