måndag, januari 17, 2011

Konst a´la BVC!

Nu tror jag min BVC-sköterska äntligen kommer att bli glad! Ja, jag sa det där om förgiftningspostern (som ändå är kass, det finns varken med sötsur sås eller använt te på lösvikt! Förgiftningsposter! Om hon vill hjälpa mig, skulle hon tillverka ett par extra armar utav den där jävla postern!). Och sedan när jag fick Barnens första bok (som dessutom är Dinos 32 bok) och jag tittade på Dino och sa, att Mamma får nog läsa högt ur den - mest för att jag såg hur hans små fingrar kliade efter att riva ut sidorna. Uppenbarligen såg inte hon det, utan spände istället blicken i mig och sa: "Ni ska läsa den tillsammans"!

Så. Nu tror jag att hon kommer bli glad. Jag har skrivit ut babyinstruktionerna, och satt upp dom på väggen. Hoppas hon gör fler hembesök.
Och vet ni vad det bästa är? Jag har en extra! Så om ni är, eller känner en mamma som är gravt förvirrad. Eller som bara vill impa på sin bvc-sköterska! Skriv en rad, så kan den bli din! Förutsatt att du inte bor i Abu Dabi eller något sådant.

4 kommentarer:

Anonym sa...

de va ju smart!!:) blev ju rätt fint!!:):)

/frida (www.shooooo.blogg.se)

Unknown sa...

Underbar! Har du en till övers, så vill jag gärna ha. Och tänk så exalterad G kommer att bli när jag ska hitta en plats till den ;-)

Sara sa...

Självklart får du den Agneta! Och med den fina vita ramen är den ganska stylish faktiskt! Jag fixar den, den långa vägen till er på något sätt :)

Anolyon sa...

Naaw... Agneta hann före.. Annars hade jag gärna haft en på min vägg...
Jag kanske får hitta en själv.. Men vars?