fredag, januari 21, 2011

Jag och teknik, går bara sådär halverst ihop.

Jag tyckte jag var så fyndig till Davids födelsedag. Jag totallurade honom, planerat in i minsta detalj som Stickan skulle ha sagt. Han fick en fin, inspelningsbar dvd, så han kunde spela in programmen han vill se på veckan när han jämt jobbar. Och sedan dess har kopplats, och läst beskrivningar och ja. Ni förstår.

Igår steg allt till ett slags crescendo, när jag på inrådan av Elgiganten, kapade antennkablar till höger och vänster, skalade och skarvade. Och till slut funkade varken tv, eller dvd. Lyckades återställa tvn, och ringde supporten imorse. Där visade det sig, att dvd:n inte alls fungerade till våran canal digital-box, enligt mig.

Enligt henne fungerade den fint:
- Du måste bara se samma program som du spelar in, upplyste hon mig, på boxen.

Jaha va skönt. Då löste det ju sig. För om vi ändå måste sitta och se programmet, så att dvd:n kan spela in - ja, då behöver vi ju aldrig spela in något. (Jag trodde ju som att hela grejjen var att man skulle kunna spela in program, vid tillfällen när man INTE kunde se ett program. Dumma mig.)


Behöver jag säga att den åkte igen med posten imorse?

2 kommentarer:

Elin sa...

Vad konstigt.... man ska ju kunna se på nån annan kanal. Annars är det ju som sagt ingen idee! Kan vara tur att det är du som grejar med det där. Om det hade vart David skulle den nog åkt ut genom fönstret för länge sen :) Hoppas det löser sig!

Sara sa...

Jo, den funkade tydligen bara till boxer och comhem! Det löste sig fint, vart en inspelningsbar hd-box istället i födelsedagspresent :) Haha, nä tålamod med teknikprylar är inte Davids starka sida! ;)