fredag, januari 07, 2011

Jag trodde jag hade gjort mitt maratonpass igår.

När jag varit på friskvårds, och först kört 25 minuter bocycombat - vilket gick bra, det var jag ju van vid. Sedan 25 minuter bodypump - som var tungt! Jag orkade inte ens lyfta armarna för att sätta upp håret, eller klia mig på näsan. Sedan var det 25 minuter core - vilket var okej, förutom dom delarna när jag var tvungen lyfta armarna högre än...ja. Lyfta dom över huvudtaget. Sedan avslutades det med 25 minuter spinning. Kul var det då. Och jag är glad jag gjorde det.
I alla fall så trodde jag ju att det skulle vara dagens prestation. Men nja. Jag kom hem, så David skulle kunna fara till jobbet, och Dino var sovandes. Perfekt, tänkte jag, då kan jag duscha innan Dino vaknar. Men i samma sekund som David sa Hej då! och for till jobbet. Då vaknade mannen. Under dom få timmarna jag varit borta hade Dino hunnit lära sig, att ställa sig mot allt! Men, han hade glömt bort att lära sig, hur man sätter sig. Så. Från klockan 15 till klockan 20, var det 5 timmars oavbrutet krypande och ställande. Två timmar på friskvårds var inget i jämförelse. Jag jagade, och om det var något viktigt jag var tvungen göra - sprang jag med honom, placerade honom i mitten av vardagsrummet. Sprang tillbaka och gjorde det jag måste. Hade någon minut innan han hunnit ta sig dit han ville. Och sprang tillbaka med honom. Och så höll vi på.

Men då 19.50. När alla tidningar var sönderrivna. När alla leksaker var lekta med. Och en liten Dino började vara trött. Då satte vi oss tillsammans i fotöljen, han var sådär härligt trött, gosig och nybadad. Mannen gäspade, och luktade nybadad bebbe, och det var Vänner på tv:n. Och för dom där 10 mys-minutrarna i fotöljen, skulle jag kunna jaga efter dig i en vecka. I sträck.


(Jag gillar den här bilden. För bakifrån, så ser det ut som en väldigt liten, väldigt gammal farbror som står och rotar i vår diskmaskin.)
Jag försöker förresten få tag på försäkringskassan. Det går sådär. Jag försökte hela onsdagen, då sa dom bara "det är många som ringer nu. Var vänlig försök igen senare." Ända tills dom stängde. Och hade stängt igår. Och nu går det inte komma fram igen. Dumma dom.

Inga kommentarer: