måndag, januari 24, 2011

Okej. Here goes nothing - 30 dagar - 30 inlägg.


Jag tycker egentligen inte att det ska bli så roligt att göra just den här utmaningen. Jag är lite nervös för en del inlägg - mest eftersom bloggen aldrig varit särskilt personlig för mig. Den är nog mer vad jag vill vara. (Sedan är jag även nervös att klädinlägget inte ska komma på en torsdag, eller lördag - då kommer det att bli ett lite pinigt inlägg. Hmm, idag har jag på mig...pyjamas?)

Men. Nu kör vi. Dag 1 - JAG.

Om du har halkat in på den här bloggen, så vill jag börja med att be om ursäkt. Att halka in här är lite som att planera en underbar semester på en vingård i Marseille. Och sedan finna sig själv i en husvagn i Vitryssland. Men vänta, det blir värre. Där bor även Dimitrij och hans mamma, och hans hembränningsapparat. Men håll ut. Det kan ha sina ljusa stunder, även det.

Sara heter jag. Jag vill egentligen inte skriva hur gammal jag är, inte för att jag har åldersnojja - nä. Jag är rädd att mina arbetskamrater ska memorera det, och förnedra mig när jag fyller 30. Okej, jag är 24. Den 30 april fyller jag 25. (Men jag känner mig som 16).



Jag bor i ett litet vitt hus, tillsammans med min sambo, son och hund. Nu är jag mammaledig (och fan vad bra jag är på att vara ledig!) men när jag inte spenderar dagarna med att kasta mjuka klossar i huvudet på en 9-månaders grabb, tills han kiknar av skratt, ja...då jobbar jag. Jag är undersköterska. När jag gått ut gymnasiet jobbade jag ganska länge på IVA, ett lärorikt jobb - på alla sätt. Hösten 2008 fick jag min nuvarande tjänst på Beroendeenheten. Mitt jobb där, det fick mig att känna mig ung. Jag älskar det, och alla människorna.


Min blogg vart till en gravidblogg sommaren 2009. Det förändrade mitt liv, på alla möjliga sätt. Jag älskade att vara gravid. Och 19:e april föddes den största förändringen av alla, Dino. Jag. Mamma. Och så vart bloggen en mammablogg, samtidigt som jag fann mig i mitt livs utmaning att finna min nya roll i livet. Den arbetar jag fortfarande på, att vara Sara-Mamma-Sambo.



Jag har mycket åsikter, men kommer förmodligen aldrig vara den som ger sig in i en diskussion med dem. Såhär tycker jag till exempel om amning, om amning igen, om BVC (och lite amning), om olagliga substanser och om genus. Och det var bara det jag hittade när jag skummade igenom gamla inlägg. Skumma lite till, så hittar du säkert mer. Jag är konflikträdd, om jag inte har känt dig hela mitt liv ungefär. Jag är mycket jag inte vill vara, och lite jag vill vara. Jag är under förändring, fast - vem är inte det? Jag försöker ofta vara rolig, ibland så ofta att jag glömmer bort att inte alla vet det. Då framstår jag nog mest som förståndshandikappad. Ja. Resten ska ni väl få reda på under de trettio följande dagarna?



Stackars er. Bara 29 dagar kvar.

2 kommentarer:

Maria H sa...

Vilken fantastiskt rolig grej! Jag snor den av dig och utmanar några andra bloggare! See ya!

emma sa...

vilken kul grej! ska bli kul att läsa tycker jag :-)